środa, 23 kwietnia 2014

Kopia katolickiej książeczki do nabożeństwa



Kopia katolickiej książeczki do nabożeństwa

To jest żałosne, ale można się z tego pośmiać. Jest to kopia katolickiej książeczki do nabożeństwa. Humor na bok, bo czytając to, staje się bardziej niż oczywistym fakt, że ci ludzie są poważnie CHORZY. 

Wszystko to jest przeciwne życiu i stanowi doskonały przykład tego, jak ten pozaziemski „bóg” nienawidzi ludzkości oraz wszystkiego, co ludzkie. Wspomniany jest tutaj każdy ludzki zwyczaj; to co czyni nas ludźmi, a te zasady są przeciwko ludziom oraz obce. Co gorsza, wpychają te chore nauki niewinnym dzieciom, niszcząc przez to ich życia jeszcze bardziej. Ta chora „religia” musi upaść, i to szybko, a szybko to i tak za wolno!

Oprócz wyjawienia NATURY naszych grzechów, musimy sobie przypomnieć, najdalej jak sięgamy pamięcią, ILOŚĆ ich popełnienia, mówiąc także (i tylko) te OKOLICZNOŚCI, które czasami czynią grzech wybaczalny śmiertelnym, lub śmiertelny grzech jeszcze gorszym. Czy kiedykolwiek nie wyznałem/am poważnego grzechu lub ukryłem/am go? Czy kiedykolwiek byłem/am winny/a lekceważenia tego sakramentu poprzez niedokładny rachunek sumienia?

Czy nie wykonałem/am pokuty danej przez spowiadającego lub nie posłuchałem/am jego wskazówek? Czy nie zaniedbałem/am Wielkanocnego obowiązku przyjęcia sakramentu komunii świętej lub nie udało mi się wyznać wszystkich grzechów w ciągu roku? Czy mam jakieś ZWYCZAJE poważnego grzeszenia, które muszę wyznać najpierw (nieczystość, pijaństwo, etc.)?

Pierwsze przykazanie:

1. Czy lekceważę swój katechizm (żal za grzechy, wyznanie wiary, dziesięć przykazań, siedem sakramentów, Ojcze Nasz)?
2. Czy umyślnie wątpiłem/am lub zaprzeczałem/am naukom kościoła (herezja)?
3. Czy brałem/am aktywny udział w nie katolickich obrzędach?
4. Czy jestem członkiem jakiegokolwiek anty-katolickiego lub tajnego stowarzyszenia?
5. Czy świadomie czytałem/Am jakąkolwiek anty-katolicką literaturę?
6. Czy uprawiałem jakieś przesądy (horoskopy, przepowiadanie przyszłości, etc.)?

Drugie przykazanie:

1. Czy używałem/am imienia Boga na daremno w celu profanacji?
2. Czy szeptałem/am lub narzekałem/am na Boga (bluźnierstwo)?
3. Czy czyniłem/am źle kapłanom i innym poświęconym Bogu?
4. Czy przysięgałem/am w imię Boże (przysięga) fałszywie lub lekkomyślnie?
5. Czy złamałem/am jakąś osobistą przysięgę?

Trzecie przykazanie:

1. Czy opuściłem/am Mszę w niedzielę lub święta z mojej winy?
2. Czy celowo spóźniałem/am się na mszę poprzez moje zaniedbanie?
3. Czy byłem/am nieuważny/a na mszy lub nie okazywałem/am czci Najświętszemu Sakramentowi?
4. Czy wykonywałem/am jakąś służalczą pracę (praca fizyczna) lub zakupy w niedzielę?

Czwarte przykazanie:

1. Czy nie szanowałem/am swoich rodziców lub zaniedbywałem/am ich?
2. Czy nie posłuchałem lub nie okazałem należnego szacunku tym u władzy?
3. Czy źle traktowałem swoją żonę lub dzieci? Czy byłam nieposłuszna lub nie okazywałam szacunku mojemu mężowi?

Odnośnie moich dzieci:

4. Czy zaniedbywałem/am ich materialne potrzeby? Czy nie zapomniałam o ich wczesnym ochrzczeniu lub ich właściwej religijnej edukacji?
5. Czy pozwalałem/am im na zaniedbywanie ich religijnych obowiązków?
6. Czy w jakikolwiek sposób zawiodłem/Am w ukształtowaniu ich?
7. Czy dawałem/am im zły przykład? Czy naruszałem/am ich wolność do małżeństwa lub podążania za powołaniem?

Piąte i ósme przykazanie:

1. Czy kłóciłem/am się z kimś?
2. Czy przekląłem/am kogoś lub życzyłem/am mu/jej źle?
3. Czy radowałem/Am się czyimś nieszczęściem?
4. Czy jest ktoś, z kim nie chcę rozmawiać lub się pogodzić?
5. Czy kłamałem/am o kimś? (oszczerstwi)
6. Czy pochopnie osądzałem/am kogoś o poważny grzech?
7. Czy plotkowałem/am (oszczerstwo) lub rozpowiadałem/am o skandalu?
8. Czy wysłuchiwałem/am o skandalu o moich sąsiadach?
9. Czy byłem/am zazdrosny/a o kogoś?

Szóste i dziewiąte przykazanie:

1. Czy wypierałem/am się swojej/go małżonki/a lub jego/jej praw?
2. Czy stosowałem/am planowanie rodziny?
3. Czy nadużywałem/am swoich praw w związku w jakikolwiek sposób?
4. Czy popełniłem/am cudzołóstwo?
5. Czy dotykałem/am drugą osobę w niecny sposób?
6. Czy grzeszyłem/am z innymi tej samej płci?
7. Czy masturbowałem/am się lub postępowałem w sposób nieczysty ze sobą?
8. Czy żywiłem/am do kogoś pożądanie?
9. Czy rozkoszowałem/am się w innych nieczystych myślach?
10. Czy ubierałem/am się skromnie?
11. Czy zrobiłem/Am cokolwiek, co mogło sprowokować innych do nieczystych myśli?
12. Czy czytałem/am niestosowną literaturę lub oglądałem nieprzyzwoite zdjęcia?
13. Czy oglądałem/am sugestywne programy lub filmy?
14. Czy pozwalałem/am moim dzieciom lub innym pod moją opieką na to?
15. Czy używałem/am wulgarnego języka lub opowiadałem/am sprośne historyjki?
16. Czy świadomie słuchałem/am tych historyjek?
17. Czy chełpiłem/am się moimi grzechami?
18. Czy grzeszyłem przeciwko czystości w jakikolwiek inny sposób?

Siódme i dziesiąte przykazanie:

1. Czy coś ukradłem/am?
2. Czy zniszczyłem/am czyjąś własność przez swoje zaniedbanie?
3. Czy oszukałem/am lub okradłem/am innych?
4. Czy zapomniałem/am lub odmówiłem/am zapłacenia długu?
5. Czy zaniedbywałem/am swoje obowiązki lub byłem/am leniwy/a w pracy?
6. Czy odmówiłem/am komuś pomocy w pilnej sprawie?
7. Czy dokonałem/am zadośćuczynienia?

INNE GRZECHY:

1. Czy świadomie nakłaniałem/am, innych do grzechu?
2. Czy brałem/am udział w grzechu innych?
3. Czy grzeszyłem/am przez obżarstwo?
4. Czy odurzałem/am się?
5. Czy używałem/am narkotyków?
6. Czy kierowała mną chciwość?
7. Czy pobłażałem/am sobie poprzez chełpienie lub próżność?
8. Czy otrzymywałem/am komunię świętą lub inny sakrament w stanie grzechu śmiertelnego?


Tłumaczenie z oryginalnego źródła: http://see_the_truth.webs.com/ 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.